איך לשחרר מישהו שאתה אוהב

איך לשחרר מישהו שאתה אוהב, זו אחת השאלות הכואבות והעמוקות ביותר שאני נפגש בהם. מדובר באתגר רגשי מורכב, שנוגע לנו בעצבים החשופים של הנפש. בין אם מדובר בפרידה מאהוב, מוות של אדם קרוב, ילד שיצא לעצמאות או קשר שנשחק והתפוגג – כולנו נתקלנו בזה בשלב מסוים. במאמר הזה אני מזמין אתכם לצלול איתי לתוך המסע של שחרור. לא כוויתור, אלא כהתפתחות. לא כהכחשה, אלא כהכרה. אני מאמין שמגיע לכם ללמוד איך להיפרד בלי להתרסק. ספוילר: החלק הכי חשוב בתהליך הוא לכבד את הרגשות שלנו ולהבין שאף פעם לא נפסיק להתגעגע, וזה לגיטימי לגמרי.

 

בסוף תמיד מגיע הסוף

יכול להיות שאתם מתמודדים כעת עם אובדן פיזי, ממשי, של אדם אהוב שזה עתה נפטר. יכול להיות שאתם עומדים בפני גירושין ושינוי מהותי של המצב המשפחתי שלכם. זה עשוי להיות הילד המתוק שלכם שפתאום גדל ומחזיק בכרטיסי נסיעה לחו"ל וזה יכול להיות חברה או חבר ותיק שלפתע התרחק והקשר התקרר. כל קשר חברתי שעומד בפני פרק הסיום שלו הוא מאורע עצוב, קשה וכואב, אך הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות עבור עצמכם הוא לכבד את התחושות שלכם, לא להאשים או לגנות את עצמכם, ולאפשר לתהליך השחרור להתקדם צעד אחר צעד עד שיושלם. אך זכרו, לעולם ועד תתגעגעו למה שהיה וזה אומר שאתם בשלב הטבעי ביותר בתהליך הפרידה, השלמה וערגה למה שחוויתם פעם והסתיים.

 

למה כל כך קשה לנו לשחרר?

בתור מי שמלווה תהליכי התפתחות אישית כבר שנים, אני רואה שוב ושוב כמה הקושי בשחרור הוא אוניברסלי. הסיבה לכך עמוקה: אנחנו נקשרים. ברגש. בזיכרון. בתחושת שייכות. כשאדם אהוב עוזב – מבחירה או מכורח – אנחנו חווים סוג של מוות פנימי. המוח מחפש תשובות, הלב מבקש להיאחז, והנפש מבולבלת. והטבע שלנו – הוא להילחם בפרידה ובשום אופן לא לקבל אותה.

אבל האמת היא, שלפעמים כדי לאהוב באמת – צריך לדעת גם לשחרר. לא מתוך אדישות, אלא מתוך כבוד. תהליך קואצ'ינג מקצועי מלמד אותנו שהחזקה במשהו שכבר לא קיים – היא לא ביטוי של אהבה, אלא של פחד. פחד מהלא נודע, מהלבד, מהשינוי.

 

מה זה לשחרר?

רבים חושבים שפעולת שחרור פירושו למחוק, לשכוח, לוותר. אבל בפועל, מדובר על תהליך הרבה יותר עדין והרבה יותר עוצמתי. אנחנו לא שוכחים את מי שאהבנו – אנחנו לומדים לזכור אותו בלי להיאחז. אנחנו לא מתעלמים מהכאב – אנחנו לומדים לשאת אותו בגאון, כמו עדות לחוויה עמוקה.

אחד הכלים שאני מעניק במסגרת אימון אישי למתאמנים שעוברים תהליך של שחרור, הוא דווקא לא להילחם בזיכרונות – אלא ללמוד לחיות איתם. להכיר בעצב, להודות על מה שהיה, ולתת לו מקום של כבוד. כי בסופו של דבר, הזיכרונות הם חלק מאיתנו.

 

 

שלבים מרכזיים בתהליך השחרור

לפניכם שלבי השחרור המרכזיים, כמו שאני פוגש אותם בתהליכים עם מתאמנים:

שלבתיאוראתגרים נפוציםעוגן להמשך
ההלםחוסר קבלה, בלבול, הכחשהחוסר שינה, בכי בלתי נשלטהרגעה עצמית, שיתוף בקול
ההכרההבנה רגשית שהקשר הסתייםכאב חד, כעס, געגועכתיבה, שיח טיפולי
הקבלההשלמה הדרגתית עם המציאותתחושת ריקנותחזרה לתחביבים/פעילויות חדשות
השחרורניתוק רגשי בריא, אהבה מרחוקחשש מהעתיד, רגשות אשםעוגני זהות חדשים, מטרות אישיות

בכל שלב – תזכרו שאתם אנושיים. ושהזמן עושה את שלו, כשאנחנו מאפשרים לו.

 

תודה, ושלום: איך יוצרים סיום שיש בו כבוד?

המילה החזקה ביותר שאני מכיר במצבים של פרידה היא תודה. תודה על מה שהיה. על מי שהאדם הזה היה עבורכם. על הרגעים, על הלמידה, על הדרך. גם אם נגמר רע, גם אם הכאב גדול – יש משהו עצום ביכולת להיפרד תוך הכרה בחסד שהקשר הזה העניק לכם.

אני ממליץ לכתוב מכתב פרידה. לא בשביל לשלוח – אלא בשבילכם. כדי לעבור דרך. כדי לשחרר. וכשאני מלווה תהליך שחרור רגשי, זה אחד התרגילים שאני הכי אוהב לראות את ההשפעה שלו.

 

טיפ זהב

פרידה אינה מחיקה – אלא שינוי צורה של אהבה

חשוב להבין – אהבה לא נעלמת. היא פשוט משנה צורה. מי שנמצא בלב – נשאר בלב, גם אם הגוף לא שם. גם אם הקשר נגמר. גם אם העולם המשיך. ההכרה בכך מאפשרת הרפיה, ומביאה איתה המון שקט פנימי.

 

הכאב לא נעלם – אבל הוא משנה צורה ומתקהה עם הזמן

אני לא אגיד לכם שהכאב ייעלם. הוא יישאר. אבל הוא ישנה צורה. עם הזמן, הוא יהפוך לגעגוע שקט. לזיכרון מחבק. להשראה פנימית. ולפעמים, מתוכו תצמח דווקא התחלה חדשה. בתנאי שתאפשרו לעצמכם לעבור דרך האבל, לא לעקוף אותו.

 

איך מתקדמים מכאן?

שאלה נפוצה שאני פוגש אחרי פרידה היא: "מתי כבר ארגיש שאני משתחרר?" – והתשובה? זו לא שאלה של זמן – אלא של ריפוי. ויש צעדים מעשיים שיכולים לזרז את התהליך. הנה רשימה של דברים שאני ממליץ לכל מי שמרגיש תקוע אחרי פרידה:

  • בנו שגרה בריאה. גם אם קשה. סדר יום מייצר עוגן.
  • תחזקו את הגוף. הליכה, תזונה, מים – הגוף והנפש מחוברים עמוקות.
  • שתפו מישהו. חבר, מאמן, יומן – מה שחשוב זה לא להישאר לבד עם זה.
  • נסו דבר חדש. תחביב חדש, מסגרת, מפגש – משהו שידליק ניצוץ אחר.
  • השקיעו בכם. קחו קורס, התחילו תהליך התפתחות אישית, התחברו שוב למה שעושה לכם טוב.

 

מתי נכון לפנות לליווי מקצועי?

כשכבר קשה לתפקד. כשאין חשק לחיות. כשכל יום נראה כמו קיר. אבל גם לפני. אני ממליץ לאנשים להגיע לתהליכים בדיוק ברגע הנכון – כשהם מרגישים שמשהו מבפנים מבקש עזרה. הערכה עצמית שנשחקה, תקווה שהתערערה. זה בדיוק המקום שבו ליווי נכון יכול לשנות חיים.

בתוך קורס מאמנים אישיים שאני מעביר, אנחנו לומדים גם איך ללוות אחרים בפרידות. איך להבין את המנגנונים הרגשיים שמנהלים אותנו, ואיך לצאת מהם חזקים יותר.

 

מה באמת קורה אחרי שמשחררים?

אני אגיד לכם את זה בפשטות: חוזרים לחיות. חוזרים לנשום. לאט. בביטחון. עם משמעות חדשה. עם מקום חדש בתוכנו. השחרור האמיתי מביא איתו חופש – לא רק מהאדם שעזב, אלא מהדפוס שפחד להשתנות.

זה בדיוק מה שאנחנו עושים בסדנאות – נותנים לאנשים מרחב אמיתי להתפרק ולהיבנות מחדש. בלי מסכות. בלי שיפוט. רק הם והאמת שלהם. ומה שקורה שם – הוא לא פחות ממפץ רגשי שמחזיר את החיות לחיים.

 

אל תשכחו שסוף הוא תמיד התחלה חדשה

גם אם אתם בעיצומו של הכאב, הוא יחלוף. גם אם אתם עכשיו לא מאמינים שתוכלו לאהוב אדם אחר ייתכן ותבורכו בזוגיות חדשה ומיוחדת. גם אם אתם מאמינים ששום דבר לא יפצה אתכם על הכאב, ייתכן ומשהו נובט בכם ממש כעת. דרכו של העולם אינו מוות סטטי אלא התחדשות וצמיחה מחדש, וכמו היער לאחר הסערה, גם לכם זה יקרה. הצמיחה מחדש תפלס את דרכה אליכם דרך החלמה, דרך הזדמנות, דרך התקווה, הניחו לה לבוא ולעטוף אתכם דווקא כשאתם הכי פחות מצפים לה. התחלות חדשות הן הדרך של הטבע להראות לנו שהמוות והפרידה הם שלב אחד מתוך הגלגל האינסופי של החיים

 

שחרור הוא לא סיום – אלא שער להתחלה

אני מאמין בלב שלם ששחרור של מישהו שאהבנו זו לא שאלה של טכניקה – אלא של אומץ. של בשלות. של הסכמה לכאוב ולהחלים. כשאנחנו מבינים שזה לא סוף – אלא חלק ממעגל החיים – משהו בנו נרגע. מתמסר. ומתחיל להשתקם. אם אתם רוצים תהליך אמיתי, עמוק, שמכיל גם את הכאב וגם את התקווה – אני מזמין אתכם אליי, אל המרכז להתפתחות אישית. דברו איתי ויחד נבנה מסלול החלמה טוב ומרפא שיפתח לכם אופק חדש ויפה ויאפשר לכם לחיות טוב, כן, גם אחרי פרידה כואבת. יש דרך לשחרר בלי להתפרק, להיפרד בלי להיעלם, ולאהוב – גם ממרחק. תנו לי לעזור לכם לצמוח מחדש.

אדיר צפניהאדיר צפניה ★★★★★ רוצה להגיד תודה ענקית לצוות המדהים של רועי שכבר מזמן הפך למשפחה אמיתית עבורילא משנה כמה אכתוב פה רק אחרי שמגיעים לפה אפשר להבין למה אני מתכווןרועי תודה!oriyan shmurakoriyan shmurak ★★★★★ אני יכולה לומר משו אחד, שכל מי שיקבל רגע מרועי, מהמרכז של רועייזכה בענק!אני מודה לאלוקים פשוט שפשוט יצא לי לחוות את השנה האחרונה עם רועי וכל הצוות המדהים שלו!!פעם לא כזה חשבתי שיש מלאכים בעולםעד שפגשתי את רועייאז רציתי לומרתודה ענקיתת לרועי ולכל הצוות שלואחד אחד מלאכים משמיים 🤍🤍🤍Ariel MoshailovAriel Moshailov ★★★★★ פשוט לומר לכם תודה על הליווי התהליך, הכנות והדחיפה והתמיכה. מקום להתפתח ולהצליח לעשות שינוי 🏆Lea zoharLea zohar ★★★★★ תודה רועי,התהליך שעברתי מעמיק, שנשען על חיבור בין עבודה תודעתית, רגשית ורוחנית.זה היה מסע פנימי מדויק, שבו נוצר בי מרחב בטוח להתבוננות, הקשבה וחיבור למהות.דרך כלים מקצועיים וליווי רגיש, התאפשר לי שחרור של דפוסים מעכבים, חיזוק האמון הפנימי ויצירת בהירות חדשה.התהליך היה מרגש ומשמעותי, והותיר בי תחושת התרחבות, יציבות פנימית וחיבור עמוק לעצמי.תודה לך על הזכות לעבור איתך את הדרך,ולחבור אליך להמשך המסע שלי.Alice HasaninAlice Hasanin ★★★★★ אני כל-כך שמחה שהחיים הובילו אותי למקום הזה.זה לא רק מרכז לימוד – זה מקום שעזר לי להכיר את עצמי באמת, לגלות למה אני מסוגלת, ולשבור מחסומים שהלכו איתי שנים.המאמנים כאן הם מהאנשים הכי טובים שפגשתי, ברמה מקצועית ואנושית מאוד גבוהה.מרגישים שהם באמת אכפת להם מכל אחד ואחת – הם מלווים מהלב, לא “סתם כדי להרוויח כסף”.מקום עם משמעות אמיתית.אני ממליצה מכל הלב לכל מי שמחפש/ת צמיחה, שינוי והתפתחות אישית – להצטרף למקום הזה.jenny bondjenny bond ★★★★★ מרכז נדיר להתפתחות אישית . עם צוות שעובד איתנו בצורה רגישה ומקצועיתSapir ashramSapir ashram ★★★★★ צוות מקצועי ותומך , לקחתי איתי כלים מדהימים לדרך ומעטפת אוהבת ומאמינה , כל אחד ואחד במרכז מסביר פנים תמיד ובכל רגע יש למי לפנות ❤️ נכנסתם לי ללב הכי עמוק שיש ומאמינה שזו רק תחילת הדרך שלנו יחד❤️חן כהןחן כהן ★★★★★ באתי סקפטית - לא אשקרהיום אני לומדת שם אימון מאנטלי ומברכת על כל רגע!ובנוסף יש לי יועצת עסקית צמודה שאין מאושרת ממני על החיבור איתה. עברתי יועצים עסקיים ובמרכז של רועי יש מקצועיות ברמה אחרת.סוניה דטיאשויליסוניה דטיאשוילי ★★★★★ אני נכנסתי לסדנת הדגל לפני כשלושה חודשים , בכלל לא תכננתי זאת ופשוט קפצתי על הזדמנות שהייתה בהרצאה.. שהיא כשלעצמה ריתקה אותי.. המקום הזה ששומע סיפור של בנאדם .. מבין שבסוף הכל בחירות בחיים , תפיסות עולם, סיפורים שאנחנו מספרים לעצמינו ואמונות מגבילות גרמו לי לגמרי להמשיך אצלו את הדרך.. הסדנא רק נתנה לי פתח למקום של העצמה ופיתוח אישי שאפילו לא צפיתי שזה משהו שאני צריכה רוצה או שואפת אליו.. אני חייבת להגיד שקיבלתי ועודני מקבלת כלכך הרבה כלים, ידע, נתינה ולב אחד ענק שמאפיין את את המרכז שלו.. כל אחד ואחת מהאנשי הצוות שלו הם לב ענק עם נכונות לעזור ולהיות שם בשבילך .. אבל בסוף יש גם את הרצון האישי שלך להצליח ומה אתה מוכן לעשות בשביל זה.. אבל מבחינתם הם לגמרי נותנים את הלב והנשמה בשביל שתגיע לשם.. לגמרי הרגשתי מהרגע הראשון שנכנסתי למשפחה ענקית , שמוכנה וליטרלי מבצעת לעשות הכל בשביל לעזור לך להגיע להצלחות שלך- האישיים ןגם העסקיים! תעשו לעצמכם טובה ותבואו בראש פתוח.. ותבינו את הנקודה התחתונה- גם אם היא לא נאמרת במפורש , גם אם נשמע שרועי מדבר רק על עצמו - זה ההבנה האוטומטית שלנו , בעמוק של התהליך - זה להבין כלכך הרבה דבריפ מעבר שאותם רשמתי למעלה.. זאת בהחלט המתנה הכי טובה שתעשו לעצמכם!אמונה צוריאלאמונה צוריאל ★★★★★ חוויה של משפחה, כל מי שנכנס למקום מרגיש את איכות האנשים שנמצאים שם- הם שואפים לרמה גבוהה ותמיד בגישה חיובית!מה גם שהשירות לקוחות שם- הכי טוב שפגשתי!🙏🏼❤️js_loader

כל מה שנותר זה למלא את הטופס ולהצטרף!